Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010


55 ΔΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ...ΣΤΗΝ "ΠΕΙΝΑ" ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο στην Αθήνα ανέδειξε τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί όχι μόνο τον καλύτερο πρέσβη της γαλανόλευκης σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και τον πυλώνα ανάπτυξης της Ελλάδας και στήριξης της οικονομίας της.
Αν κατι έχει να εκμεταλλευτεί η χώρα μας αυτό είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός.
Ομως αν και το δεύτερο στην σημερινή οικονομική κατάσταση με την φορομπηχτική κυβερνητική πολιτική αλλά και τα χρόνια λάθη των επαγγελματιών του χώρου που απο την μια αγνοούσαν τους Έλληνες τουρίστες και απο την άλλη εκμεταλλευόντουσαν τους ξένους ως "πονηροί" Ελληνες δείχνει να βυθίζεται.
Οσο αφορά όμως το πρώτο οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων ελληνικών συμφερόντων προς την Κίνα αγγίζουν τα 15 δισ. δολάρια .
Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Αυτό που δεν κατάλαβαν πολλοί ήταν ότι ναι μεν οι Κινέζοι θα συμβάλουν με επενδύσεις στην ελληνική οικονομία όμως παράλληλα ήρθαν να ζητήσουν και από τους Έλληνες να κάνουν επενδύσεις στην Κίνα και άπλωσαν επενδυτικό χέρι φιλίας προς τους Έλληνες εφοπλιστές.
Ο ίδιος ο Κινέζος πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη σύσταση ταμείου με 5 δισ.δολ. προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων ελληνικών συμφερόντων στην Κίνα.
Σήμερα στην Κίνα κατασκευάζονται 3.159 πλοία εκ των οποίων τα 325 είναι ελληνόκτητα με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από 70 εταιρείες. Τα είδη των πλοίων που χτίζονται στην Κίνα είναι στην πλειοψηφία τους φορτηγά αφού η τεχνογνωσία των Κινέζων επικεντρώνεται στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 325 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζονται στην Κίνα τα 235 είναι φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκ. τόνων και 28 δεξαμενόπλοια.
Στη λίστα των ελληνικών εταιρειών που χτίζουν τα περισσότερα πλοία με βάση τη συνολική τους χωρητικότητα, βρίσκουμε: στην πρώτη θέση τη Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 22 πλοία και 4,05 εκ. τόνους ενώ ακολουθούν- η Enterprise Shipping του Βίκτωρα Ρέστη με 10 πλοία και 1,6 εκ. τόνους ,η Transmed του Χαράλαμπου Μυλωνά με 11 πλοία και 1,5 εκ. τόνους, ο Γιώργος Οικονόμου με 8 συνολικά πλοία και 1,5 εκ. τόνους , ο Όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με 10 πλοία χωρητικότητας 1,1 εκ. τόνων.
Στη λίστα υπάρχουν και άλλα μεγάλα ονόματα Ελληνων εφοπλιστών όπως είναι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, οι Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, ο δρ Ιωάννης Κούστας, ο Δημήτρης Προκοπίου, ο Θεόδωρος Βενιάμης ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Συμεών Παληός, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, ο Πάρης Δράγνης, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος και ο Νίκος Νοτιάς.
Οπως κανείς μπορεί εύκολα να διαπιστώσει παρά την οικονομική στενότητα ο κλάδος είναι "ανθηρός" και συγχαρητήρια και μπράβο...
Αλλά αυτός ο...."ανθηρός" κλάδος δεν μπορούσε να θρέψει μερικές χιλιάδες Ελλήνων σε Ελληνικά πλοία παρά να αποτελείτε απο σχεδόν 70% ξένους;
Και με το ΝΑΤ που κάποτε εμφάνιζε πλεόνασμα σήμερα να μην μπορεί να πληρώσει συντάξεις;
Αυτός ο "ανθηρός" κλάδος δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει όχι πολλά το 10% των πλοίων που κατασκευάζει σε άλλες χώρες στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ώστε και στο Ελληνικό δημόσιο να είχαν παραμείνει και να μην εξαναγκάζεται η όποια κυβέρνηση να υποχωρεί σε εκβιασμούς Γερμανών και Αράβων.
Καταλαβαίνουμε ότι θα μας που "φθηνά εργατικά" χέρια...Αλλά στην τελική η ναυτιλία για αυτήν την χώρα δεν είναι μονο κέρδος που φυσικά είναι επιθυμητό αλλά είναι πυλώνας της οικονομίας μας.
Άλλωστε προτιμότερο είναι να "χάσουν" μερικά ευρώ και να διατηρηθεί η ελληνική ναυτιλία ΕΛΛΗΝΙΚΗ παρά να δίνουν....όσα δίνουν σε διαφημιστικές φιλανθρωπίες,μεταγραφές αθλητών και χορηγίες στα γνωστά πολιτικά λαμόγια.

1 σχόλιο:

  1. δείτε για ποιο λόγο δεν έχουμε δουλειά στο Πέραμα έτσι εννοούν την ανάπτυξη κατά τα άλλα φταίνε η απεργίες και το μεροκάματο μας θα τους πιστεύουμε ακόμα? δεν παει άλλο ο πόλεμος με πόλεμο τον πολεμάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή